Ayat-ayat Mutasyabihat Utk Renungan Bersama


~x~ Allah telah menurunkan air (hujan) dari langit, maka mengalirlah air di lembah-lembah menurut ukurannya, maka arus itu membawa buih yang mengambang. Dan dari apa (logam) yang mereka lebur dalam api untuk membuat perhiasan atau alat-alat, ada (pula) buihnya seperti buih arus itu. Demikianlah Allah membuat perumpamaan (bagi) yang benar dan yang bathil. Adapun buih itu, akan hilang sebagai sesuatu yang tak ada harganya; adapun yang memberi manfaat kepada manusia, maka ia tetap di bumi. Demikianlah Allah membuat perumpamaan-perumpamaan. ~x~


Kepada penziarah "UNKNOWN" sila tinggalkan nama anda supaya dapat saya post jawapan saya dengan nama anda..Terimaksih kerana bekerjasama.

Thursday, December 24, 2009

Kpd Arwah Ibuku

Milford Sound in New Zealand


Bismilaahirrohmaanirrohiim

Al-Ahqof ayat 15

Kami perintahkan kepada manusia supaya berbuat baik kepada dua orang ibu bapaknya, ibunya mengandungnya dengan susah payah, dan melahirkannya dengan susah payah (pula). Mengandungnya sampai menyapihnya adalah tiga puluh bulan, sehingga apabila dia telah dewasa dan umurnya sampai empat puluh tahun ia berdoa: "Ya Tuhanku, tunjukilah aku untuk mensyukuri nikmat Engkau yang telah Engkau berikan kepadaku dan kepada ibu bapakku dan supaya aku dapat berbuat amal yang saleh yang Engkau ridhai; berilah kebaikan kepadaku dengan (memberi kebaikan) kepada anak cucuku. Sesungguhnya aku bertaubat kepada Engkau dan sesungguhnya aku termasuk orang-orang yang berserah diri."


A-Isro' ayat 24

Dan rendahkanlah dirimu terhadap mereka berdua dengan penuh kesayangan dan ucapkanlah: "Wahai Tuhanku, kasihilah mereka keduanya, sebagaimana mereka berdua telah mendidik aku waktu kecil."


"Semoga semua amal ibadahku disalurkan kepada orang tuaku khususnya kepada Arwah Ibuku sebagai penghapus dosa untuknya" "Aku redho dia selaku ibuku dan aku mengakui bahwasanya sesungguhnya beliau adalah seorang Ibu Mithali"

2 comments:

  1. Insyaallah... semoga Allah redho dengan permintaan qishos. AMIN. (INSAN)

    ReplyDelete
  2. rindu sgt2 kat mak...kalau mak masih ada leh gak balik kg utk lepaskan rindu...tapi ni rasa macam kerinduan tu terawang awang :(

    ReplyDelete

zwani.com myspace graphic comments